2010. január 5., kedd

" KOLOZSVÁRI" SÜTI



















Ezelőtt 5 évvel voltunk Kolozsváron és abban a kedves családban -ahol hugim volt elszállásolva- evett akkor ilyen süteményt. El is kérte a receptet, én pedig azóta sokszor megsütöttem már ezt a sütit.


A piskóta a jól bevált vizes-piskóta receptem:

6 tojásfehérjét 10 ek vizzel kemény habbá verünk, hozzáadunk 30dkg cukrot, a tojássárgákat és 1 sütőporral elkevert 30dkg lisztet. Most a lisztből kivettem másfél evőkanálnyit és kakaót tettem helyette. Igy sütöttem meg a piskótát, amit kihűlés után két lapra vágtam.

A krém hozzávalói:

20dkg cukrot, 4ek lisztet elkeverünk 2dl tejjel, 2narancs levével és 1 narancs héjával. Kicsi lángon besűritjük, kihűlés után pedig habosra keverjük 1 Rama margarinnal.
Szirup: 2ek cukrot megpiritunk, felöntjük kevés vizzel és rumesenccel izesitve felforraljuk.
Ezzel a sziruppal öntözzük meg a kihűlt piskótalapokat, majd közzéjük tesszük a krém 3/4-ét, a megmaradt krémmel megkenjük a felső lapot, erre pedig 2dl felvert tejszinhab jön, amit csokireszelékkel szórunk meg.


0 megjegyzés:

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design