2010. március 19., péntek

KÉTSZINŰ SZELET




"Én csak a sütikben szeretem a kétszinűséget"- jegyezte meg szellemesen drága sógonőm Évi, amikor megtudta, hogy ezt a sütit hamarosan el fogom késziteni :) Nagyon régi recept, Anyukám rengetegszer sütötte gyermekkorunkban. Most "megbizatásból" készült, ugyanúgy mint a következő 5 recept, ugyanis én is tagja vagyok az Erdélyi Konyha csapatának és a következő lapszámban ezek a sütik is benne lesznek "locsolkodó"sütikként.
Jól összegyúrunk 40dkg lisztet 20dkg margarinnal, 12dkg cukorral, 1kk szalalkálival, 2 tojássárgájával és 4-5ek tejföllel. Ezt a tésztát kettőbe osztjuk, az egyiket átgyúrjuk kakaóval, előkészitett tepsibe helyezzük és megkenjük izlés szerinti lekvárral, majd meghintjük 5-10dkg darált dióval. Ezután rátesszük a másik lapot és előmelegitett sütőben készre sütjük. Közben kemény habbá verünk 4 tojás fehérjét 15dkg cukorral és ezt a habot a sütőből kivett sütire kenjük. Végül csokit olvasztunk, vagy glazúrt készitünk, rácsorgatjuk a habra és villával mintákat formázunk. Miután a hab megdermedt, kockákra vágva kináljuk.

2 megjegyzés:

Piroska írta...

Ez nekem is meg van márványos néven. Mennyit sütöttük régen Kémeren...Kösz, hogy eszembe juttattad.

Gál Edith írta...

Örülök Piroska, hogy eszedbe juttattam :)

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design