2010. október 16., szombat

TARTOZÁS JUDITHNAK ÉS ORSINAK


Megigértem Judithnak és a leányaim régebbi tanitónéniének, Orsinak, hogy a "Viktoros" cikket-az októberi "Erdélyi Konyhából"- felteszem a blogomra.
Tehát, bemutatom nektek is unokaöcsémet, Dubován Viktort, aki nagyon szeret a konyhában "működni" :)
Amit jelen esetben készitett az a sajtos keksz és melegszendvics Viki módra.

A sajtos keksz hozzávalói: 1 kg liszt, 1 kiskanál só, 25 dkg margarin, 2 tojás, 20 dkg sajt, izlés szerint köménymag vagy szezámmag, 1,5-1,5 dl aludttej és tejföl.

A liszttel elkeverjük a sót, majd elmorzsoljuk benne a margarint, ezután adjuk hozzá a tojásokat, a sajtot, a magokat, végül pedig a tejfölt és az aludttejet. Jól összeállitjuk, majd dió nagyságú gombócokat formázunk a tésztából, amiket a keksz sütőben, kb.2-3 perc alatt, mindkét oldalukon megsütünk.

Meleg szendvics

Hozzávalók: 10 szelet kenyér, vaj, 10 szelet sonka, 10 nagyobb vagy 20 kisebb szelet sajt, piros szinű kaliforniai paprika.

Mindegyik szelet kenyeret megkenjük vajjal. Öt szelet kenyeren izlésesen elrendezzük a sonkát, a sajtot és a csikokra vágott paprikát és ezeket befedjük a megmaradt kenyérszeletekkel. Az igy összeállitott szendvicsket betesszük a szendvics-sütőbe és megsütjük.

Mindkét étel egyszerű és nagyon könnyen elkészithető.

8 megjegyzés:

H. Mária írta...

Nagyon ügyes. :) Sajnos a kekszet nem tudom elkészíteni, mert nincs keksz sütőm.

Gál Edith írta...

Mária, sajnos nekem sincs keksz sütőm, de majd kölcsönzöm én is Vikitől ... :)
És igen, szerintem is ügyes :)

Ottis írta...

Honnan lehetne ilyen pászka-keksz sütőt venni? Régóta keresem, de nem találok sehol...sajnos.

Gál Edith írta...

Otti drága! Te is pászka-sütőként ismered? Nekem is ilyen néven maradt meg...A sógornőmé Szatmárról van, ő ugyanis odavalósi. Nekünk sincs és mivelhogy nagyon ritkán sütünk ilyesmit, olyankor kölcsön kérjük.

Jade írta...

Jajj, de draga a Vikus!
Nagyon jokepu a kepen, szivbol gratulalok neki!

Jade írta...

Ami az elobb lemaradt: nagyon kosoznom, hogy feltetted!

Gál Edith írta...

Juditkám, üzenet átadva!!

Kinder sind unsere Zukunft írta...

Nekem is csak azért van mert nagymamától örököltem!Sajnos venni nem nagyon lehet már!

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design