2011. január 20., csütörtök

Sajtos fánk sajtmártással- VKF 40.


Nem szokásom naponta posztolni recepteket, de ez most így alakult... Most voltak meg a hozzávalók, most készítettem el.
Annyira ízlett a családnak, hogy alig sikerült valamennyit megmenteni, hogy lefotózzam.

A sajtmártás receptje Gergely Éva: "Erdélyi ízek" című szakácskönyvéből származik.



Hozzávalók: a fánkokhoz: 1 dl tej, 5 dkg vaj, 6 dkg liszt, 2 tojás, 4 ek reszelt sajt, só, bors.
a sajtmártáshoz: 5 dkg vaj, 1 dl liszt, 4 dl tej, 2 tojássárgája, 10 dkg sajt, só, bors.



A fánkokhoz a tejet a vajjal felmelegítjük és amikor a vaj elolvadt, hozzáadjuk a lisztet. Folytonosan kavargatva addig főzzük, míg a massza összeáll. Kicsit hűlni hagyjuk, aztán hozzáadjuk a felvert tojásokat, a reszelt sajtot és ezután sózzuk és borsozzuk ízlés szerint. A tésztából kiskanállal gombócokat formázunk vagy csillagcsőrös habzsákba töltjük és spirálokat alakítunk ki, amiket sütőpapirral ellátott tepsiben, előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt szép pirosra sütünk.
Ezidő alatt elkészítjük a sajtmártást: a vajat felforrósítjuk, hozzáöntjük a lisztet, de nem engedjük megpirulni, hanem amint felhabzott, azonnal felöntjük a tejjel vagyis besamelt készítünk. Langyosra hűtve belekeverjük a tojássárgákat és sóval, borssal fűszerezzük. Közvetlenül tálalás előtt belekeverjük a reszelt sajtot.





16 megjegyzés:

4Gyerek írta...

ez tuti fincsi.
de lécci javítsd a Gergely Éva könyv címét. Mert ízek, nem izék :D
(billentyű ördöge)

Ottis írta...

Nagyon guszta, ennék belőle :-)

Tücsök Bogár írta...

Ha rajtam múlt volna fényképet nem tudtál volna róla készíteni! :)
Nagyon ígéretes! És végre sós!

Ritmus írta...

Hű, ez nagyon jól hangzik, pont ma készítettem édes változatban, de ez sokkal jobban bejön.. Gratula!!

Túry Amália írta...

Nagyon fincsi lehet! :) Sose ettem még sós fánkot!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet és igencsak guszta

Praliné Zsuzsi írta...

Edith, valld be, hogy ezt nekem tetted fel! :D Sajtfüggő vagyok!!!

Gál Edith írta...

4Gyerek! Nagyon-nagyon köszönöm az észrevételt!!! :) Pedig átolvastam, mielőtt közzétettem... :( (Hát ha még 4 szemmel sem látok, akkor...)


Ottis, köszi!! :)

TücsökBogár! Én már észrevettem, hogy eléggé hasonlóan gondolkozunk! :) Csak mert én is arra gondoltam, hogy ennyi édes után nem árt egy kis sós... :)

Ritmus, nagyon szépen köszönöm!! :) Örülök, hogy tetszik!!

Colors in the Kitchen! Igy van. Tényleg nagyon finom!
Ez a fánk már szerepel a blogon egy leves betétjeként, és amikor először készitettem is (és most is) csak néhány darab érte meg a levesbetét "státuszt". A többit nagyon hamar "lekűldte" a család :)

Bianka! Nagyon köszönöm!! :)

Erinacea! :)) Nagyon örülök, hogy tetszik!! :)

PiciJuci írta...

Nyami, kéjek.
Ezt ki kell próbálni!!!!

Gál Edith írta...

PiciJuci! :)

trendo írta...

Tücsök Bogárnak igaza van! Sós az igazi!
Az én kedvenceim a pici képviselő- vagy profiteroles alapba töltött füstölt sajtos krémes fánkocskák!

Gál Edith írta...

Trendo! Az nagyon finom lehet...!! :)

Borbély Anita írta...

Valóban nagyon szép!

Gál Edith írta...

Anita! Nagyon kedves vagy! Köszönöm!!!! :)

Cakeni írta...

Van számodra egy meglepim ,nézz be hozzám kérlek:)

Gál Edith írta...

Enikő! Nagyon köszi!!!! :)

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design