2011. január 5., szerda

Vigyázz! Kész! Főzz! 39. forduló- Töltött húsok

Megérkeztem a töltött húsokkal! :)
A pályázatokat a blog-címek ABC sorrendjében tüntettem fel.
Lássuk hát a szebbnél szebb fotókat, recepteket!



4Gyerek gesztenyével töltötte meg a csinos pulykamell-tekercseket. 2 órán át sütötte, aztán panírozva kínálta őket. Szerettem volna én is részt venni azon a vacsorán... :)

Gabojsza, az "Anya, ez isteni" című blog szerzője, a pályázaton kívül egy kis összefoglalót is jelentetett meg a blogján "töltött húsok" témában. Mivel több recept van ott feltüntetve, kiválasztottam 5 receptet, amit ebben a játékban feltüntetek. Ne tudjátok meg, milyen nehéz dolgom volt a kiválasztásnál... :)

Ezek a következők:

Tehéntúróval és medvehagymával összekevert avokádóhús csirkemellbe töltve.
Fenséges!!

Link A bacon-szőttesben elbújtatott darált hús és sajt keveréke fantasztikus lehet!!!
Szemet gyönyörködtető már a látvány is!

Igazán finom lehet és nagyon mutatós Gabojsza "Baconos, rucola pestos csirkecsigája" amit muffin-sütőben sütött meg.


Gabojszáék klasszikus karácsonyi vacsorája Szentestén a Gesztenyés, aszalt gyümölcsös pulykarolád. Különlegesen finom lehet ebben az ételben az aszalt gyümölcsök íze.

Link
A cukkini- új lilahagyma- sárgarépa trióból készült sült zöldségek remekül illenek a sonkával, sajttal és friss rozmaringgal feltekert pulykamellfiléhez.

Jelen esetben "Colors in the Kitchen" az avokádót pulykamellfilébe tette és a húst feltekerve őrölt dióval szórta meg. Nekem nagyon tetszik az ötlet!!

Családi tűzhely" aszalt szilvával töltötte meg, majd mustáros-mézes-fokhagymás olívaolajjal kenegette meg ezt a karajt és kb. 2 óra alatt finomra sütöLinktte. Nagyon finom szilveszteri vacsorájuk lehetett. Link

Dalit blogján található egy különleges töltelék receptje: Inverz mátrix, avagy kolbásszal töltött töltelék.
Nekem nagyon tetszik!! Kicsit idézek az írásból, fotót sajnos nem kaptam :P
"Szaftos az almától, ízes a kolbásztól, illatos a zsályától".
Engem meggyőzött!! :)


Trendo, a "Gastrodamus, jóslatok, receptek" című blog szerzője és "Erdélyi Konyhás" kollégám leírása szerint Galagonya, fokhagymával megtűzdelte, aztán májjal, tejben áztatott kenyérrel és csípős paprikával megtöltötte a csukát. A belsőségeket pedig egy "gyönyörű róka kebelezte be, egy irigy szarka határozott rosszallása ellenére" :)


Fruzsina hiába vetetett a férjével "szép, egy kiló és hatvan dekás pulykacombfilét, szegény pulyka anatómiai berendezkedése miatt, lehetetlen volt megtölteni", ezért inkább pulykamellfilét töltöttek meg együttes erővel és... hagymás rántottával :)


Ugyancsak Trendo töltötte meg a "maradék" csirkemellet ezzel a -kishúga által megsütött- , jó sok dióval gazdagított banánkenyérrel. Aztán spenóttal és krumplival vígan megette :)

Kedves "Erdélyi Konyhás" kolleganőm, Sedith a "Kalandok a konyhában" című blog szerzője csukamájjal töltötte meg a csirkefasírtot. Halat kedvelők számára ez kihagyhatatlan!



Ugyancsak Sedith az előre elkészíthető, hidegen nagyon szép szeletekre vágható gombás, sajtos pulykatekercset készítette el az ünnepi asztalra. Nem is csodálom, hogy mindenkit levesz a lábáról ez a hústekercs!!


A "Mit főzzek holnap" című blog szerzője sajttal töltötte meg a fasírtot, ezzel még finomabbá téve ezt a nagyon finom ételt.

Link

Rozmaring@ibolya több fotót is küldött. Elsőként a leveles tésLinkztába bújtatott, spenótos és füstölt hátszínes szűzpecsenyét ajánlom figyelmetekbe.



Ugyancsak leveles tésztában, de más ízesítéssel készítette el a szűzpecsenyét. Éspedig: oregánós gombával és juhsajttal.


Aztán következett a dióval töltött, aszaltszilvával bélelt szűzpecsenye.

Link

Kacsamájjal töltötte meg rozmaring@ibolya a szűzpecsenyét is, de csokoládés fusillivel, zsályával és csípős paprikával párosította! Az Ő szavaival élve: "meglepően jó párosítás"!!



Végül pedig rozmaring@ibolya mártásos-, zöldséges párolt rizzsel körített kacsamájjal töltött bélszínt hozott.
A vörösboros mártás és a kacsamáj-töltelék különlegessé tette az egyébként is igen különleges ünnepi menüt.


Link
Zsófakanál pikáns mártással nyakon öntött, gesztenyével töltött pulykatekercseket készített. Szerintem is nagyon finom karácsonyi főétellel ajándékozhatta meg szeretteit.

Ennyit a töltött húsokról.
Köszönöm a receptek beküldőinek a türelmet!
Hamarosan jövök a kocsonyákkal, aztán pedig stafétaátadás!!

15 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Milyen jó ezeket egyben látni! Választani viszont nem tudnék, mert mindegyik nagyon finom lehet!

családi tűzhely írta...

Egyik jobb, mint a másik.

Gabojsza írta...

Hmmm...éhes lettem!:-)

Praliné Zsuzsi írta...

Micsoda választék! Bármelyik husit bevállalnám - még így vacsi után is :)

Anna írta...

Húha! Tényleg van miből válogatni.
Nehéz kiválasztani, hogy melyiket akarjam elsőnek elkészíteni.
Fantasztikus a beszámoló.

Ottis írta...

Mennyi jó recept ésaz összefoglaló is nagyon jó!!!

Gál Edith írta...

TücsökBogár, én is igy látom!! :)

Családi tűzhely, igy van!

Gabojsza! Te is?? :)

Erinacea :)

Anna, nagyon szépen köszönöm!!!

Otti, Neked is köszönöm!!

Bianka írta...

Micsoda gyönyörűségek

Viki írta...

Gyönyörű gyűjtemény!

Csak az utolsó utáni napon láttam meg a felhívást, és nagyon örülök, hogy hirtelen felindulásból részt vettem benne.
Olyan jó!

Köszönöm, Edit!

Gál Edith írta...

Bianka, szerintem is...:)

Viki! Én köszönöm !!! :)

Viki írta...

Edit!
Elég közhelyes, de most olyanom van, hogy elmondom.
Nagyon régóta netezgetek. Mióta net van ebben az országban. De még a mai napig végtelenül meg tudok lepődni és meg tudok hatódni, amikor egy-egy ilyen kedves emberrel "találkozom" a világhálón, amilyen te vagy.
Nagyon örülök neki.

Gál Edith írta...

Viki! Én most itt azt sem tudom, hogy mit mondjak. Most csak annyit, hogy nagyon szépen köszönöm!!! :)

Túry Amália írta...

Nagyon örülök, hogy Te voltál a háziasszony az első VKFen amin résztvettem! Nagyon szép receptgyűjtemény lett ebből!
Blogodat olvasni kicsit olyan mintha hazajárnék Erdélybe virtuálisan :)

Gál Edith írta...

Colors in the Kitchen! Mint irtam a blogon, nekem megtiszteltetés, hogy részt vettetek ebben az általam levezetett fordulóban!! :)
KÖSZÖNÖM!!!!:)

Vicuska írta...

Jó érzéssel olvastam végig egy szuszra mindent, vizuálisan se semmi ez a gyűjtemény, köszönöm szépen!!! :)

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design