2012. április 24., kedd

Túrófánk


Életem első túrófánkja...:)
Azt hittem, bonyolultabb az elkészítése, de kellemesen csalódtam.


Hozzávalók: 50 dkg tehéntúró, 50 dkg liszt, 3-4 tojás, 4 evőkanál cukor, 3 csomag vaníliás cukor, csipetnyi só, 1 kávéskanálnyi szódabikarbóna citromlében feloldva, olaj a sütéshez, tejföl és kedvenc lekvárunk a diszitéshez.


Elkészítése: Összekeverjük a túrót a liszttel, hozzáadjuk a cukrot, a sót, a szódabikarbónát és a vaníliás cukrot, aztán a tojások sárgáit, végül pedig a tojásfehérjék keményre vert habját. Kissé összeállítjuk a tésztát, épp annyira, hogy nyújtható legyen, majd lisztezett deszkára borítjuk, ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, majd fánkszaggatóval korongokat szúrunk ki a tésztából. Minden korong közepét kiszúrjuk egy gyűszűvel, közben felforrósítunk jó bőven olajat és a fánkokat kisütjük. Porcukorral is meghinthetjük, de én a fotogénebb változatot hoztam. Tejföllel és házi málnalekvárral öntöttem nyakon a fánkokat :)


Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

csak egy iciripiciri kis falatkát nem lehetne küldened belőle? MOST azonnal?:)))))))

Gál Edith írta...

Katalin, nyithatod az ablakot!!:))

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design