2013. november 25., hétfő

Fahéjas falatkák karamell öntettel


Keresgéltem valami finomság után és amikor ezeket megláttam, azonnal eldöntöttem, hogy hamarosan velük lepem meg kis családomat. Az én  fotóm nem lett tökéletes, de aki ezeket a finomságokat kipróbálja...majd meglátjátok :)


Hozzávalók: 70 dkg liszt, 2 evőkanál cukor, 1,5 evőkanál száraz élesztő, 10 dkg olvasztott vaj, kb. 4-5 dl meleg ( de nem forró) víz vagy tejsavó, csipetnyi só, kevés olaj. A főzéshez: 3 liter víz és 6 evőkanál szódabikarbóna. A szóráshoz őrölt fahéj és porcukor. A tálaláshoz karamell öntet. 
A karamell öntethez:  45 dkg cukor, 17 dkg vaj, 2 dl tejszín.

Elkészítése: A liszthez adjuk az élesztőt és a cukrot, a vízzel/savóval összeállítjuk, közben adjuk hozzá a sót és az olvasztott vajat. Jól kidolgozzuk, majd olajjal megkenjük és lefedve, jó meleg helyen hagyjuk duplájára kelni. Ezután a vizet a szódabikarbónával felforraljuk. A tésztát lisztezett felületen 8 egyenlő részre osztjuk, mindegyik részt hosszú sávra sodorjuk és kisebb dió méretű darabokra vágjuk, amiket kb. 15 darabonként a fővő vízbe teszünk és ott tartunk kb. 30 másodpercig. Ezután kivesszük és sütőpapirral ellátott tepsiben szétterítjük és előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt szép pirosra sütjük. A sütőből kivéve meghempergetjük őrölt fahéj és porcukor keverékében és a karamell öntettel kínáljuk. Így járunk el az összes darabka kelt tésztával. A karamell öntetet így készítjük: a cukrot vigyázva megpirítjuk, hozzáadjuk a vajat, elkeverjük, aztán levéve a tűzről, hozzákeverjük a tejszínt. Ebből a mennyiségből kb. 6 dl-nyi karamell öntetet kapunk, amit befőttes üvegben, a hűtőszekrényben tartunk. A fázisfotókat itt megtaláljátok.



6 megjegyzés:

Katalin írta...

életemben nem hallottam ilyet főzött sült tészta, de ki fogom próbálni, ezt nekem meg KELL kóstolni, köszönöm

Gál Edith írta...

Katalin, ha kipróbálod, biztosan izleni fog! :)
Millió pussz Boginak!! :)
Én köszönöm!

iri írta...

Most "hallom" eloszor ilyen tesztarol!

Gál Edith írta...

Kedves Iri, kipróbálhatod. Igaz nagyon elkel a segitség egy ilyen adaggal - én is "befogtam" a lányokat :)- de mindenképpen érdemes. Hamarosan készitem is a következő adagot :)

Vicuska írta...

Igazi különlegesség!

Gál Edith írta...

Igy igaz! És nagyon-nagyon finom!!! :)

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design